Porsche 911 GT1 se na závodních tratích objevilo už v roce 1995. O
dva roky později spatřila světlo světa evoluční verze, která se svým
vzhledem hlásila více k civilním devětsetjedenáctkám a nově
nasazovaným 996. V jeho útrobách se ukrýval šestisetkoňový plochý
šestiválec, přeplňovaný dvojicí turbodmychadel o zdvihovém objemu
3,2 litrů. Převodovka byla mechanická šestistupňová.
Pro sezónu 1998 FIA upustila od pravidla, které nařizovalo, že vozy
kategorie GT1 musí vycházet z produkčních typů a tak se 911 GT1
vzhledově výrazně změnila a dostala také novou sekvenční převodovku.
Přibyl i restriktor omezující množství nasávaného vzduchu do motoru,
což vozy s přeplňovanými motory znevýhodňovalo před atmosferickými.
Do čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans nasadil tovární tým dva vozy 911 GT1
se startovními čísly 25 a 26 a dva otevřené prototypy LMP1/98 s
čísly 7 a 8. Pětadvacítka, za jejímž volantem se střídali jezdci
Jörg Müller, Uwe Alzen a Bob Wolek, si vyjela v kvalifikaci čtvrtou
pozici. Hned za nimi se na start postavila šestadvacítka pilotovaná
Allanem McNishem, Stephanem Ortellim a Laurentem
Aiellem.
V samotném závodě se pak nejprve projevila katastrofální
nespolehlivost staronových osmiválců
mercedes, když ten Schneiderův odjel
pouhých 19 okruhů a Zontův okruhů 31, aby pak startovní pole
opustily i obě tovární BMW u kterých nevydržela ložiska v zadních
nápravách. Z továrních týmů tak zůstali pouze nissan a
toyota.
Porsche už svoji příležitost nepustilo a dojelo si pro double
(zvítězil vůz č. 26 před 25) a zároveň i zatím pro svoje poslední
vítězství v Le Mans.
Na fotografiích si můžete prohlédnout druhý vůz v pořadí, zvěčněný
firmou Maisto.
Slider
This jQuery slider was created with the free Hi Slider for WordPress plugin,Joomla & Drupal Module from hislider.com.