Vývoj modelu TS 020, známého také jako GT One, trval v kolínském
centru toyoty, kompletně pomocí CAD systémů, necelý rok. Na jeho
vývoji se od počátku podíleli také všichni jezdci. A byli to přední
jezdci se zkušenostmi jak ze sportovních prototypů, tak z formule 1.
Prvním podnikem, do kterého byla nová zbraň toyoty nasazena byla
čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans v roce 1998. Toyota Motorsport do
něj postavila tři vozy.
S
číslem 28 si druhou příčku v kvalifikaci vyjezdila trojice Martin
Brundle, Emmanuel Collard a Eric Hélary. Sedmá příčka na startu
patřila číslu 29, ve kterém se střídali Thierry Boutsen, Ralf
Kelleners a Geoff Lees. Třetí vůz s číslem 27, za jehož volantem se
sřídali Keiichi Tsuchiya, Ukyo Katayama a Toshio Suzuki obsadila
příčku osmou. V závodě pak toyoty potvrzovaly svoji rychlost a
společně s mercedesy vodili startovní pole. Když pak favorizované
Mercedesy ze závodu záhy odstoupily a o něco později i oba tovární
vozy BMW, byl úspěch na dosah. Toyota však doplácela na neúměrnou
žíznivost svých osmiválců a musela častěji ke svým mechanikům, než o
poznání pomalejší vozy
Porsche 911 GT 1.

V polovině závodu musel ze druhého místa po havárii odstoupit
Brundle. Zbylé dvě Toyoty uzavíraly první desítku. Cíle se však
nedočkal ani vůz pilotovaný Boutsenem, kterého zradila převodovka.
Třetí Toyota, pilotovaná Katayamou, dokončila závod, se ztrátou 25
kol na vítězné Porsche, na devátém místě.
Vozy Toyota TS 020 poháněl starší osmiválec do V ( ze zaniklé
skupiny C; rozevření válců 90°) s přímým vstřikováním paliva o
zdvihovém objemu 3579 ccm přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Výkon
motoru se pohyboval kolem 600 koní, kroutící moment byl 650 Nm.
Šestistupňová sekvenční převodovka přenášela výkon na zadní nápravu.
Vůz dokázal v Mulsane uhánět rychlostí až 352 km/h ! Firma Autoart
připravila modely všech tří těchto krásných vozů. Na fotografiích si
můžete prohlédnout vůz s číslem 28. |