| 
			Čtvrtý ročník populární zámořské série Can-Am zahájil 
			svoji sezónu na Kanadském okruhu v Mosportu 1. června a skončil 
			závodem v Texasu 9. listopadu 1969. Nejvýznamější novinkou tohoto 
			ročníku bylo, kromě dřívějšího termínu zahájení šampionátu, také 
			navýšení počtu podniků na jedenáct a to převzetím části závodů série 
			USRRC.
 
   V ostatních ohledech se ale sezóna na vlas podobala té předešlé. 
			Znovu byla na tratích nejvíce vidět typická oranžová barva 
			McLarenových vozů, nesoucí typové označení M8B, za jejichž volanty 
			usedali Bruce McLaren, startovní číslo 4 a Denny Hulme, startovní 
			číslo 5, kteří se s neuvěřitelnou pravidelností střídali na prvních 
			dvou místech ve výsledkových listinách. V konečném součtu nasbíral 
			Bruce McLaren šest vítězství proti Hulmovým pěti a stal se tak 
			celkovým vítězem série. Šasi typu M8B bylo pouze modifikovanou verzí předchozího
			M8A. 
			Stejný zůstal i sedmilitrový osmiválec Chevrolet, kterému narostl 
			výkon na 680 koňských sil. Beze změn zůstala i čtyřstupňová 
			převodovka Hewland LG500 a vstřikování Lucas.
   Nejvýraznější novinkou na vozech M8B bylo mohutné zadní stavitelné 
			přítlačné křídlo na vysokých podpěrách, odtud označení "High wing", 
			jehož řešení se nápadně podobalo konkurenčnímu Chaparralu.
 V některých závodech se objevila také jeho nízká, konzervativnější, 
			varianta, označovaná jako "Low wing". Každopádně se dá říci, že to 
			byl spíše výstřelek jedné sezóny. V následujícím ročníku se hlavní 
			zbraní McLarenu stal typ M8D, jehož přítlačné křídlo bylo upevněno 
			mezi dva nosníky integrované do kapotáže a v nemž 2. června 1970, 
			krátce před zahájením nové sezóny při testech v Goodwoodu, tragicky 
			zahynul Bruce McLaren.
 I přes toto neštěstí a některé pozdější majetkové nesrovnalosti zůstávaly 
			vozy McLaren nadále na špičce ať už v rukou Dana Gurneye nebo 
			později Petera Revsona.
 Na fotografiích níže je vůz vicemistra Can-Am z roku 1969, Dennyho Hulma, s výrobním číslem 
			1909 z celkových 2496 kusů vyrobených firmou GMP.
 |