Dodnes si pamatuji, jak jsem listoval velkým katalogem AutoArtu a
uviděl tento model z edice Steva McQueena. Ještě dlouho, alespoň mně to tak tenkrát
připadalo, trvalo, než jsem si mohl rozbalit krabici s tímto krásným
kouskem a postavit jej do vitríny. Už jsem napsal v úvodu, že
je film Le Mans pro mě srdeční záležitostí a viděl jsem jej
nejmíň tisíckrát.
Film
je vyjímečný také tím, že se na jeho natáčení podíleli skuteční
jezdci, kteří patřili ve své době k absolutní špičce v závodech
sportovních prototypů jako jsou Jacky Ickx, Derek Bell, Gerard
Larousse, Jo Siffert a mnoho dalších. I Steve McQueen se s vozem
Porsche účastnil automobilových závodů v severní Americe a na
natáčení závodních scén se také sám podílel. Na fotografii vlevo je
zachycen upravený vůz Porsche 908, který se využíval pro natáčení
scén ve vysoké rychlosti a pro detailní záběry jezdců. Kultovním se
stalo i bleděmodro-oranžové zbarvení vozů podle sponzora Gulf, které
se v různých variacích objevuje na závodních vozech dodnes.
Vpravo je ještě kompletní filmový team Gulf Porsche.
Samotný typ 917K (K je zkratka z německého slova "kurz" - krátký) byl
zkonstruován jako následník typu 908, z nějž pocházel i plochý
vzduchem chlazený třílitrový osmiválec, který byl brzy přepracován
na dvanáctiválec o objemu čtyři a půl litru a pro sezónu 1970
disponoval výkonem 580 koní. V pozdějších letech se objem motoru
zvýšil na pět litrů a výkon se vyšplhal na 630 koňských sil.
Pozměněna byla také původně poněkud neklidná záď a vůz dostal také
postranní křidélka. Vozy Porsche 917 patří mezi nejúspěšnější a také
nejkrásnější sportovní vozy v historii.
Slider
This jQuery slider was created with the free Hi Slider for WordPress plugin,Joomla & Drupal Module from hislider.com.