| 
			Po té, co se na závodních tratích objevila Ferrariho novinka, typ Dino, 
			začala rychle slábnout pozice Porscheho hlavní zbraně v kategorii GT 
			vozů - typu 904. Sportovní oddělení značky, vedené Ferdinandem 
			Piechem, muselo na tuto skutečnost rychle zareagovat a ještě v létě 
			roku 1965 vznikl návrh vozu s označením 904/6. Hlavní změnou bylo 
			zabudování šestiválce namísto původního čtyřválce. Dalším vývojovým krokem se 
			stal spyder 906/8 zvaný též Ollon-Villars Spyder, který byl osazen 
			plochým osmiválcovým motorem pocházejícím z formule 1. Ke snížení 
			světlé výšky byla použita i 13" kola, která Porsche narychlo zakoupilo 
			od Lotusu po velké ceně Německa vozů formule 1. Na konci léta už mohl 
			tento vůz debutovat v evropském šampionátu v závodech do vrchu. 
			Tento krok však byl pouze mezistupněm a naznačil potenciál pro další 
			vývoj. Jeho nový trubkový rám, který vážil pouhých 580 kg, posloužil 
			jako základ ke zbrusu novému typu 906.
 
  Pro následující sezónu FIA snížila homologační limit skupiny 4 v 
			počtu vyrobených vozů na padesát, i tak ale musel být ke stavbě rámů 
			přizván externí dodavatel, aby byla celá produkce včas 
			zkompletována. Další úsporu času přineslo osazení osvědčených a 
			spolehlivých dílů náprav z typu 904. Jistým krokem zpět ale bylo 
			opětovné použítí disků upevňovaných pěti šrouby. Nejvíce pozornosti 
			bylo ale upřeno na doladění nového plochého dvoulitrového 
			šestiválce. Motory byly vyrobeny z hořčíku, narozdíl od hliníkových 
			produkčních a ocelové šrouby byly narazeny titanovými. Oficiální 
			údaje o výkonech hovoří o 210 koňských silách. Skutečnost byla 
			pravděpodobně ještě ale o deset vyšší. Také karoserie ze skelných 
			vláken prošla náležitými testy ve větrném tunelu. Výsledkem bylo 
			její celkové rozšíření a snížení. Největší změny doznala přední 
			část, která byla protažena dopředu a tím bylo dosaženo lepšího 
			přítlaku na přední nápravu při vysokých rychlostech.  Závodní debut si pak Carrera 6, jak tomuto vozu Porsche oficiálně říkalo, 
			odbylo v lednu 1966 na čtyřiadvacetihodinvce v americké Daytoně. Vůz 
			zvítězil ve své kategorii a celkově obsadil šestou příčku, což 
			vnášelo optimizmus mezi příznivce značky Porsche a zároveň vrásky na 
			čele těm Ferrariho. Následně, po homologaci pro skupinu 4 GT vozů, 
			vůz vyhrál i v celkovém pořadí na těžké trati Targa Florio. Ani po 
			těchto úspěších však vývoj na voze neustával. Na řadu přišlo přímé 
			vstřikování paliva Bosch, které sice výkon motoru neovlivnilo, 
			přispělo ale k lepšímu využití jeho charakteristiky. Tato evoluce 
			nesla označení 906 E a byla připravena pro kategorii prototypů do Le 
			Mans.
  Druhou významnou evolucí byl také typ 906 LE, který se na 
			první pohled odlišoval protáhlou zádí a špičatější přídí. Celkem 
			tento vůz narostl na délce téměř o metr. Tyto aerodynamické úpravy, 
			připravené speciálně pro dosažení vyššího přítlaku na dlouhé rovince 
			Hunaudieres, umožňovaly dosahovat proti krátké verzi rychlost téměř 
			o 20 km/h vyšší a atakovat tak tří set kilometrovou hranici.
 V roce 1966 se konal už 34. ročník dobrodružství zvaného 24 hodin Le Mans. 
			Porsche tehdy poslalo do nerovného boje s přesilou sedmilitrových 
			Fordů GT40 Mk.II svoje sportovní vozy s typovým číslem 906. Už 
			samotná kvalifikace nenechávala nikoho na pochybách o tom, že Fordy, 
			posílené úspěchy na čtyřiadvacetihodinovce v Daytoně a ve 
			dvanáctihodinovce na Sebringu, budou hrát hlavní role i tentokrát. A 
			skutečně tomu tak i bylo. První dvě řady si mezi sebou rozdělili 
			výhradně jezdci na vozech Ford. Podle očekávání byly nejrychlejší 
			jezdci Shelbyho týmu Dan Gurney a Jerry Grant a za nimi Ken Miles a 
			Denny Hulme. Nejrychlejší Ferrari 330 P3, pilotované Pedrem 
			Rodriguezem a Richiem Gintherem, startovalo z páté pozice, zatímco 
			obě tovární až ze sedmé a osmé.
 
  Tovární 
			tým Porsche, jak už bylo řečeno, nasadil tři vozy typu 906 LE. S 
			číslem 30 to byli jezdci Jo Siffert a Colin Davis, s číslem 31 Hans 
			Herrmann s Herbertem Lingem a 32 Udo Schütz s Petrem de Klerkem. A 
			navíc ještě dvě krátké verze. S číslem 33 jeli Peter Gregg a Sten 
			Axelsson a s 58 Rolf Stommelen a Günter Klass. Porsche ale soutěžilo 
			pouze v kategorii do dvou litrů a jejich hlavním soupeřem byly vozy 
			věčného italského rivala - Ferrari Dino 206. Na startu proto patřila nejrychlejšímu Porsche, řízenému Jo Siffertem a 
			Colinem Davisem, až 22. příčka. Průběh závodu byl podle očekávání v režii Fordů. Když startovní pole 
			navíc po kolizích prořídlo i o oba tovární prototypy Ferrari  
			P3, bylo už jen otázkou, který z GT 40 si dojede pro vítězství. 
			Poslední Ferrariho zástupce v nejsilnější třídě, avšak v barvách 
			soukromém týmu, řízený Pedrem Rodríguezem nevydržel tempo a s 
			uvařeným motorem ze závodu odstoupil. Na čele až do samého závěru 
			kroužila trojice Fordů. O kuriozní závěr se však postaralo jejich 
			vlastní týmové vedení, které nechalo vítězný vůz, řízený Kenem 
			Milesem a Denny Hulmem projet bok po boku s druhým vozem v pořadí 
			řízeným Brucem McLarenem a Chrisem Amonem cílem. Autoclub pak k 
			údivu všech vyhlásil vítězem McLarena s Amonem, protože jejich vůz 
			díky horší startovní pozici ujel delší vzdálenost. Senzační, ale 
			plně zaslouženou, čtvrtou příčku obsadili Jo Siffert a Colin Davis, 
			kteří s mnohem slabším vozem zaostali za vítězem o jednadvacet 
			okruhů.
 Firma Minichamps připravila několik velmi pěkných modelů obou verzí 
			úspěšných devětsetšestek.
 |