Britský šampionát sportovních a GT vozů (BSCC) čítal v sezóně 1968
osm podniků. Úvodní podnik na okruhu Brands Hatch ( 7. 4 .1968) byl
6-hodinový. Tým Sid Taylor Racing nasazoval vůz Lola T70 Mk.3
poháněný motorem Chevrolet V8.
Dvojice
jezdců Charlton / Fisher však závod po havárii nedokončila. Zbylé
podniky se už jely jako sprinty. Ve druhém závodu sezóny v Oulton
Parku (12. 4. 1968) za volant Loly usedl Brian Redman a svůj start
proměnil ve vítězství. V následujících dvou závodech jej na
Silverstonu (27. 4. 1968) a znovu v Oultonu (3. 6. 1698) nahradil novozélanďan Denny Hulme, který navázal na Redmanův úspěch a oba
závody vyhrál. V Mallory Parku (23. 6. 1968) si pro vítězství dojel
Frank Gardner, aby vítěznou šňůru zakončil opět Denny Hulme na
Silverstonu (27. 7. 1968). Do předposledního závodu sezóny na Oulton Parku (17. 8. 1968) Gardner po havárii v tréninku
nenastoupil. Úspěšnou sezónu ale zakončil vítězstvím v Brands Hatch
(2. 9. 1968).
Britský
sportovní vůz Lola T70 Mk.2 byl vyvinut v polovině šedesátých let
jako otevřený pro zámořskou sérii Can-Am. V roce 1966 zvítězil v
pěti ze šesti závodů. O rok později už zvítězil jen jednou, když jej
zcela zastínily nové McLareny. Na veliké popularitě to však Lolám
neubralo, vznikla verze Mk.3 Coupé a později ještě mírně upravená Mk
3B. Pro šampionát Can-Am později ještě vznikl typ T160. V roce 1968
FIA dovolovala sportovním vozům objem motorů 5 litrů, zatímco
prototypům pouze 3 litry. Tím bylo Lolám, Fordům GT40 a dalším
umožněno svádět vyrovnané souboje. Teprve až příchodem nových
Porsche 917 a Ferrari 512, homologovaných jako sportovní vozy,
skončila doba jejich pobytu na výsluní. Ve vozech Lola T70 byly
používány nejprve motory Aston-Martin V8, ty však měly slabý výkon a
přehřívali se a tak byl následně zabudován motor Chevrolet V8 o
výkonu 425 koní. Čtyřstupňová manuální převodovka Hewland LG 500
přenášela výkon na zadní nápravu. Vozy Lola T70 se objevily i ve
filmu Le Mans, ovšem převlečeny za Porsche a Ferrari. Model, z
limitované série 1002 kusů výrobce GMP, je maketou vítězného vozu Dennyho
Hulma ze Silverstonu 27. 4. 1968 a má výrobní číslo 0573.
Slider
This jQuery slider was created with the free Hi Slider for WordPress plugin,Joomla & Drupal Module from hislider.com.