Letos v červnu, přesně 12. 6. 2023, tomu bylo přesně čtyřicet let, co jsme drželi pěsti této krásce v modro-bílých barvách týmu Hartge na starém brněnském okruhu v rámci Mistrovství Evropy cestovních vozů. Asi ani nemusím zmiňovat, že se za jejím volantem střídaly naše dvě největší hvězdy Zdeněk Vojtěch a Břetislav Enge, kteří v našlapané konkurenci tehdejších bývalých i teprve budoucích jezdců formule 1 rozhodně nehráli druhé housle. Na tyto nádherné roky, kdy jsme s tátou na tribunách nebo v „depu“ hltali každý průjezd, každé hlášení nikdy nezapomenu.
BMW 635 CSi upravené podle předpisů skupiny A je její přesné označení.
  Vpředu podélně uložený atmosferický řadový šestiválec o objemu 3,5 litru se vstřikováním paliva Bosch s výkonem přes 300 koní při 6900 otáčkách za minutu dokázal za pomocí pětistupňové převodovky Getrag rozjet 1185 kg vážící vůz až na rychlost 260 km za hodinu. Hnaná byla samozřejmě zadní náprava a na šestnáctipalcových discích Ronal s jedinou centrální maticí byly obuty pneumatiky značky Pirelli o rozměru 250/610 R16. Objem palivové nádrže, vzhledem k délce závodů okolo 3 hodin, byl úctyhodných 120 litrů. K jejímu naplnění sloužila dvě hrdla umístěná v zadní kapotě. Další povolenou vychytávkou byly pneumatické zvedáky u každého kola. Zastávka v boxech, spojená také s výměnou jezdců, tak byla velice atraktivní podívanou.
  Mistrovství Evropy v Brně bylo každoročně obrovským lákadlem pro davy fanoušků a tak není divu, že se oba naši jezdci snažili před tehdy dominujícími Jaguáry XJ-S i bavorskými továrními konkurenty před domácím publikem náležitě vytáhnout. Bývalo by se to nejspíš podařilo, nebýt defektu a následnému nárazu do svodidel. Tak ještě před polovinou závodu zhasly všechny naděje na skvělé druhé místo, na kterém se do té doby naše dvojice pohybovala.
  I tak byl ale ročník 1983 pro tento vůz a jeho piloty velice úspěšný a nezapomenutelný, stejně jako pro mě.
A jako vzpomínku jsem jeho maketu na základu modelu firmy Minichamps vytvořil a průběh popsal v deníku.

Slider