Tímto typem se začala psát kapitola absolutní dominance značky Audi ve vytrvalostních závodech. Závod 24 hodin Le Mans byl v kategorii prototypů poprvé vypsán pouze pro otevřené vozy a továrna Audi tak navázala na typ R8R, který v předchozím ročníku obsadil třetí a čtvrté místo.
Tým Reinholda Joesta, který provozoval tovární tým Audi, nasadil do ročníku 2000 tři vozy se startovními čísly 7, 8 a 9. Karbonová, 900 kg vážící, šasi vozů poháněly přeplňované motory V8, s úhlem rozevření 90° o objemu 3,6 litrů. Disponovaly výkonem 610 koní při 7200 otáčkách za minutu a kroutícím momentem 710 Nm. Neoficiální údaje však hovoří o výkonu až 670 koní, kterého motory údajně dosahovaly po překročení rychlosti 240 km/h díky dvojici nasávacích otvorů po stranách.
Se šestistupňovou sekvenční převodovkou dokázaly vozy uhánět po rovince Les  Hunaudieres rychlostí přes 330 km/h. Vůz s číslem 8, pilotovaný trojicí jezdců Tom Kristensen, Emanuele Pirro a Frank Biela, zvítězil o jeden okruh před týmovými kolegy s vozem číslo 9 (Aiello, McNish, Ortelli) a hat trick týmu završil vůz číslo 7 (Abt, Alboreto, Capello) se ztrátou tří okruhů na vítěze. Čtvrtý vůz v celkovém pořadí ztratil na vítěze plných 25 okruhů.

Vítězný vůz se stal předlohou pro model společnosti Maisto.

Slider