Tímto typem se začala psát kapitola absolutní dominance
značky Audi ve vytrvalostních závodech. Závod 24 hodin Le Mans byl v
kategorii prototypů poprvé vypsán pouze pro otevřené vozy a továrna
Audi tak navázala na typ R8R, který v předchozím ročníku obsadil
třetí a čtvrté místo.
Tým
Reinholda Joesta, který provozoval tovární tým Audi, nasadil do
ročníku 2000 tři vozy se startovními čísly 7, 8 a 9. Karbonová, 900
kg vážící, šasi vozů poháněly přeplňované motory V8, s úhlem
rozevření 90° o objemu 3,6 litrů. Disponovaly výkonem 610 koní při
7200 otáčkách za minutu a kroutícím momentem 710 Nm. Neoficiální
údaje však hovoří o výkonu až 670 koní, kterého motory údajně
dosahovaly po překročení rychlosti 240 km/h díky dvojici nasávacích
otvorů po stranách.
Se šestistupňovou sekvenční převodovkou dokázaly
vozy uhánět po rovince Les Hunaudieres
rychlostí přes 330 km/h. Vůz s číslem 8, pilotovaný trojicí jezdců
Tom Kristensen, Emanuele Pirro a Frank Biela, zvítězil o jeden okruh
před týmovými kolegy s vozem číslo 9 (Aiello, McNish, Ortelli) a hat
trick týmu završil vůz číslo 7 (Abt, Alboreto, Capello) se ztrátou
tří okruhů na vítěze. Čtvrtý vůz v celkovém pořadí ztratil na vítěze
plných 25 okruhů.
Vítězný vůz se stal předlohou pro model společnosti Maisto.
Slider
This jQuery slider was created with the free Hi Slider for WordPress plugin,Joomla & Drupal Module from hislider.com.