zpět na úvodní stránku   |   seznam modelů   |   download   |    

ÚPRAVA MOTORU

    Konverze turbomotoru zpět na atmosféru je u plochého dvanáctiválce Porsche zásah téměř do poloviny vozu. Z útrob musí zmizet nejen dvě turba, mezichladič, přepouštěcí ventily atd., ale i mamutí pár sacích potrubí. Když tohle všechno odstrojíte, zůstane vám holý blok se dvěma ventilovými víky po stranách a dva svazky kabelů ke svíčkám. Tohle byla opravdu výzva a poměrně záhy jsem se rozhodl poprvé v životě sáhnout k využití 3D tisku. Zasedl jsem tedy k 3D softwaru a začal s vytvářením trojrozměrných modelů. Na tomto místě bych chtěl poděkovat Jirkovi Poštovi nejen za tisky, ale i za rady, pomoc a trpělivost. Díky !!!  Po několika zkušebních tiscích, kdy jsme odlaďovali množství detailů a přesnost tisku, byly tu rázem dva páry po šesti sacích hrdlech, konzoly pro uchycení trysek vstřikování, hrnec ventilátoru a trojdílný kryt motoru. Díky tomu jsem se opět posunul o pořádný kus dál.
    Když jsem dal všechno tohle poprvé dohromady, nemohl jsem se na tu parádu vynadívat. A co teprve, když to pak bylo v barvě ! Ale ani tentokrát jsem se s tím nespokojil a šel ještě dál a doplnil hadičky vedení paliva od vstřikovacího čerpadla ke všem dvanácti hrdlům.
 

    Nakonec ještě opět za pomocí 3D tisku vzniknulo nové kuželové výfukové potrubí, které na rozdíl od turbo verze vede spodem nad rámem a je uchyceno na víku převodovky odlehčenou konzolou, která je také vlastní výroby. A pokud máte při prohlížení fotek pocit, že je každá strana výfuku jinak dlouhá, tak vězte, že je to opět čistě záměrně podle skutečnosti. Příchytky výfuků jsou vyrobeny z měděného plíšku 0,5 mm, ale jejich lepení příjde na řadu až při závěrečné montáži.
 

|   zpět na předmluvu   |   < předchozí stránka   |   následující stránka >   |