Vývoj modelu TS 020, známého také jako GT One, trval v kolínském centru toyoty, kompletně pomocí CAD systémů, necelý rok. Na jeho vývoji se od počátku podíleli také všichni jezdci. A byli to přední jezdci se zkušenostmi jak ze sportovních prototypů, tak z formule 1. Prvním podnikem, do kterého byla nová zbraň toyoty nasazena byla čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans v roce 1998. Toyota Motorsport do něj postavila tři vozy.
S číslem 28 si druhou příčku v kvalifikaci vyjezdila trojice Martin Brundle, Emmanuel Collard a Eric Hélary. Sedmá příčka na startu patřila číslu 29, ve kterém se střídali Thierry Boutsen, Ralf Kelleners a Geoff Lees. Třetí vůz s číslem 27, za jehož volantem se sřídali Keiichi Tsuchiya, Ukyo Katayama a Toshio Suzuki obsadila příčku osmou. V závodě pak toyoty potvrzovaly svoji rychlost a společně s mercedesy vodili startovní pole. Když pak favorizované Mercedesy ze závodu záhy odstoupily a o něco později i oba tovární vozy BMW, byl úspěch na dosah. Toyota však doplácela na neúměrnou žíznivost svých osmiválců a musela častěji ke svým mechanikům, než o poznání pomalejší vozy Porsche 911 GT 1.
V polovině závodu musel ze druhého místa po havárii odstoupit Brundle. Zbylé dvě Toyoty uzavíraly první desítku. Cíle se však nedočkal ani vůz pilotovaný Boutsenem, kterého zradila převodovka. Třetí Toyota, pilotovaná Katayamou, dokončila závod, se ztrátou 25 kol na vítězné Porsche, na devátém místě.
Vozy Toyota TS 020 poháněl starší osmiválec do V ( ze zaniklé skupiny C; rozevření válců 90°) s přímým vstřikováním paliva o zdvihovém objemu 3579 ccm přeplňovaný dvojicí turbodmychadel. Výkon motoru se pohyboval kolem 600 koní, kroutící moment byl 650 Nm. Šestistupňová sekvenční převodovka přenášela výkon na zadní nápravu. Vůz dokázal v Mulsane uhánět rychlostí až 352 km/h ! Firma Autoart připravila modely všech tří těchto krásných vozů. Na fotografiích si můžete prohlédnout vůz s číslem 28.

Slider