Porsche 917... Kde by byl svět sportovních vozů bez této ikony ? Samotné typové označení 917 však v sobě skrývá dlouhou, těžko počítatelnou řadu podmodelů a vývojových variant.
  Na počátku byl uzavřený sportovní vůz homologovaný i pro běžný provoz. Samozřejmě šlo o omezený počet kusů vyrobených jen pro splnění kritérií pro start v kategorii sportovních vozů. To se psal rok 1969.
  V následujících letech se však vývoj vozu rozdělil. Zatímco pro světový vytrvalostní šampionát byl dál vyvíjen dnes již legendární typ 917K, v zámoří nabýval na popularitě seriál krátkých sprintů Can-Am, pro který byla naopak vhodná otevřená karoserie typu spider. Obchodně-sportovní aktivity automobilky Porsche v Severní Americe tak daly zelenou projektu s názvem 917 /10 a to i přes paralelní existenci neméně úspěšné 908/2. Druhým podstatným důvodem bylo také významné omezení objemu motorů ve vytrvalostním šampionátu a naopak poměrně benevolentní předpisy série Can-Am, kde se proháněla monstra o výkonech dosahujích často až tisíce koní.
  Devětsetsedmnást desítky byly osazeny ve své první verzi  plochými, vzduchem chlazenými, pětilitrovými dvanáctiválci s atmosferickým plněním. Ale i zde je však výčet později použitých motorů velmi rozmanitý a můžeme mezi nimi nalézt např. atmosfericky plněnou plochou 5,4 a  nebo v pozdějších letech přeplňovaný pětilitr. Konstrukce šasi je tradiční. Jedná se o trubkový prostorový rám kombinovaný s hliníkovými profily.
  Mnohem pozoruhodnější je ale zrození šasi s výrobním číslem 002. Stavba vozu v německé centrále motorsportu v  Zuffenhausenu totiž trvala přesně jeden měsíc a vůz byl dokončen necelý den před naloděním na první závod, který se konal ve Watkins Glen 25. července 1971. Vůz byl připraven pro známého švýcarského jezdce Jo "Seppi" Sifferta, který byl se značkou Porsche úzce spjatý, aniž by absolvoval jediný testovací okruh. Siffert však byl nejen vynikající jezdec a technik, ale také zdatný obchodník a tak ještě před tím, než vůz vůbec poprvé vyjel na trať, došlo k uzavření patrnerství s olejářskou společností STP a původně bílý vůz byl přes noc přelakován do zářivé oranžové barvy a polepen logy sponzora. Jak příznačné pro tento vůz.
  Dlužno dodat, že debut dopadl výtečně a Jo s ním dojel v nabité konkurenci na třetím místě, se dvěma koly ztráty za tehdy dominantními McLareny v rukou Petera Revsona a Denny Hulma. V následujících podnicích šampionátu Can-Am v Ohiu a Elkhart Lake svoje umístění ještě o jednu příčku vylepšil. V dalších podnicích se umístil vždy do pátého místa, což mu v konečné klasifikaci vyneslo čtvrté místo a to i přes to, že se již závěrečného závodu v Riverside nemohl zúčastnit, protože jeho slibnou kariéru zastavila fatální nehoda při kvalifikaci na nemistrovskou velkou cenu formule 1 v Brands Hatch.
  Vůz se poté vrátil zpět do Zuffenhausenu. Byl přestavěn podle pravidel evropské Intersérie a prodán Willy Kauhsenovi, který s ním absolvoval následující sezónu. I zde patřil vůz k absolutní špičce a sedmkrát s ním Kauhsen vybojoval umístění na stupních vítězů. Až do zářijového závodu na Nürburgringu, kde explodující pneumatika zapříčinila těžkou havárii, při které Kauhsen utrpěl několik popálenin. Vůz byl však natolik poničený, že se jej už s blížícím se koncem sezóny nevyplatilo opravovat. To však není konec příběhu vozu s číslem šasi 002, jak by se mohlo zdát. Willy Kauhsen totiž svůj oblíbený vůz uschoval ve stodole, kde byl netknutý až do roku 1998. V tomto roce totiž společně s partou původních zaměstnanců Porsche celý vůz kompletně zrestaurovali a vrátili i do původních barev, se kterými bojoval Jo Siffert v roce 1971.
I když se restaurátoři vrátili k modernizované verzi z Interserie z roku 1972, vůz rozhodně neztratil nic na své původní kráse a patří bezesporu k ozdobám každé motoristické akce.
   Tento strhující příběh a osobnost Jo Sifferta mě inspiroval natolik, že jsem se rozhodl vzdát tomuto vozu a těmto skvělým lidem hold a přestavěl jeden produkční model od společnosti Minichamps na maketu vozu ze závodu Can-Am na okruhu Watkins Glen z července roku 1971.

Průběh vzniku modelu můžete sledovat v deníku zde.