Přestože vůz Porsche 910 nebo také Carrera 10 sdědil geny po svém
předchůdci, typu 906, byl ryzím závodním speciálem určeným výhradně
na okruhy. Trubkový rám, beryliové brzdové kotouče nebo třeba
titanové náboje kol snížily
celkovou
hmotnost pod 590 kg. Uprostřed uložený šestiválcový dvoulitr
dosahoval výkonu 200 koní. V několika vozech se také objevil
vidlicový osmiválec 2,2 litrů s výkonem 270 koní. 13-palcová kola,
upevňovaná jedinou centrální maticí, pocházela z formulových vozů.
Maximální rychlost devětsetdesítky byla přes 265 km/h.
Jako ryba ve vodě se vůz cítil zejména na členitých tratích, kde
nerozhodoval výkon motoru, ale obratnost a ovladatelnost, jako byli
Targa Florio nebo Severní smyčka Nürburgringu. Vůz také úspěšně
bojoval v závodech do vrchu.
Vůz se vyráběl v letech 1966 - 1967. Tovární tým však jako svoji
hlavní zbraň proti Fordům GT40 a Ferrari nasazoval typy 907 a 908 a
tak v roce 1968 startovaly devětsetdesítky už jen v rukou soukromých
týmů.
Jedním takovým týmem byla i
Scuderia Lufthansa, která se svým
stříbrným vozem startovala na deštěm smáčeném 1000 km závodě na
Nürburgringu. Jezdci Hans-Dieter Dechent a Robert F. Huhn však v
konkurenci silnějších vozů v mnoha různých třídách neuspěli a závod
pro závadu na motoru nedokončili.
Krásný, detailně propracovaný model vozu z tohoto závodu připravila
firma Exoto.
Slider
This jQuery slider was created with the free Hi Slider for WordPress plugin,Joomla & Drupal Module from hislider.com.